SELF-PUBLISHING Z GŁOWĄ I ZAROBKIEM

Zapytani o nasze marzenia na przyszłość, bardzo często odpowiadamy: napisać książkę.

Równocześnie jednak większości z nas opublikowanie własnej książki wydaje się być czymś niezwykle skomplikowanym i odległym, niemalże niewykonalnym. Na szczęście, dzięki self-publishingowi nasza droga od pomysłu do gotowej książki może być krótsza i łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Sama dokonałam czegoś niespotykanego na naszym rynku: w 2013 roku uzyskałam 30 000 zł przychodu w niecałych dziesięć tygodni od premiery samodzielnie wydanego debiutu literackiego,„Polka potrafi. Zostań bohaterką własnego życia!”. Korzystając z tych samych rozwiązań, powtórzyłam ten wynik, gdy w maju 2014 roku ukazała się moja druga książka, „Polka potrafi. Życie zaczyna się po 40-stce!”. Gdy zaczynałam, nie miałam za sobą żadnej społeczności, znanego nazwiska, ani funduszy na działania marketingowe. Z powodu zerowego budżetu również druk książki sfinansowałam zewnętrznie, znajdując sponsorów.

Skoro mnie się udało, dlaczego nie miałoby się udać i Tobie?

Tym bardziej, że teraz możesz skorzystać z moich doświadczeń i działać jeszcze sprawniej. Razem wypracujemy szyte na miarę rozwiązania marketingowe i wydawnicze, a Ty dowiesz się o narzędziach, dzięki którym możesz zwiększyć swój zasięg, zaangażować odbiorców i zarobić na swojej pasji. Pokażę Ci, których błędów uniknąć po drodze, by oszczędzić przy tym czas, energię i pieniądze.

DLA KOGO JEST SELF-PUBLISHING?

Podobnie jak każdy inny proces kreacji czy budowania biznesu, self-publishing może mieć bardzo wiele różnych odsłon. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób podejść do tematu. Są sytuacje, w których lepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie ścieżka tradycyjna, tzn. podpisanie umowy z dużym wydawnictwem. Są takie, gdy samodzielne wydanie własnej książki będzie dużo korzystniejsze i bardziej opłacalne finansowo.

Marzy Ci się wydanie własnej powieści, reportażu, tomiku poezji lub kolekcji wspomnień?

Chcesz pomóc innym przekazując im swoją wiedzę i doświadczenia?

Pragniesz przedstawić historię osoby lub zdarzenia, które zasługują na uwagę szerszej publiczności?

Planujesz zrobić kolejny krok na ścieżce swojej kariery: akademickiej, dziennikarskiej, biznesowej, trenerskiej lub ugruntować swoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie?

Zamierzasz stworzyć rzetelne i efektywne narzędzie do promocji swoich usług?

Jeśli Twoja odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi TAK, self-publishing jest dla Ciebie! W trakcie konsultacji wykreujemy konkretną wizję tego, co chcesz zrobić i razem wybierzemy najlepsze rozwiązania, by osiągnąć Twoje cele.

JAKIE TEMATY PORUSZYMY W TRAKCIE KONSULTACJI?

Wszystko zależy od tego, na jakim etapie wydania książki jesteś i czego ode mnie potrzebujesz.

Moje doświadczenia jako autora i wydawcy oraz regularne rozmowy z innymi polskimi i zagranicznymi self-publisherami sprawiają, że jestem przygotowana do tego, by wspierać Cię w sposób kompleksowy i merytoryczny. Przede wszystkim to, nad czym będziemy pracować w 100% bazuje na praktyce zdobytej na rodzimym rynku wydawniczym.

Bez względu na to, czy potrzebujesz pomocy w całym procesie tworzenia tekstu, na etapie składania książki w gotowy produkt, czy marketingu istniejącej już publikacji – jestem do Twojej dyspozycji. Przekażę Ci rozwiązania, dzięki którym od ponad dwóch lat jestem w stanie utrzymywać się ze swojej twórczości oraz zleceń, które są bezpośrednim następstwem ukazania się moich książek.

Główne obszary, którymi się zajmiemy obejmą:

Wydawnicze ABC

Przygotowanie tekstu do publikacji
(korekta, redakcja, skład, grafika)

Druk cyfrowy czy offestowy, gramatura i rodzaj papieru

Ścieżki dystrybucji

Prawne i księgowe aspekty sprzedaży książek

Sfinansowanie druku książki

Kreację produktu

Odnalezienie swojego niepowtarzalnego głosu

Przygotowanie świetnej treści

Rozpisanie projektu krok po kroku,
stworzenie osi czasu

Delegowanie zadań

Dostosowanie procesu tworzenia książki do swoich preferencji

Marketing książki

Jak sprzedać książkę, zanim ją napiszesz

Profil idealnego czytelnika

Media społecznościowe: które wybrać i jak ich używać

Pozyskanie patronów medialnych

Zbudowanie zaangażowanej i kupującej społeczności

Sprzedaż książki

Gdzie sprzedawać swoją publikację

Organizacja udanego spotkania autorskiego

Rozwój kariery i biznesu w oparciu o własną publikację

Dodatkowe produkty i usługi związane z książką, które możesz stworzyć i wypuścić na rynek

Ania Gruszczyńska wilczoglodna.pl

„Magdę znalazłam zupełnie przez przypadek. Obejrzałam w Internecie jej występ na TEDxWSB. Był to ostateczny impuls do napisania mojej pierwszej książki. Postanowiłam odezwać się do niej z prośbą o radę i wsparcie mojego raczkującego projektu. Nasze spotkanie zapoczątkowało inicjatywę Wilczo Głodna: miejsce w mediach społecznościowych, do którego mogą zwrócić się kobiety cierpiące na kompulsywne zaburzenia jedzenia. Dzięki nieustającemu wsparciu Magdy, projekt rozrasta się, a ja sama – w przeciągu kilku miesięcy – także stanęłam na scenie TEDx.

Zachęcona tymi sukcesami, postanowiłam samodzielnie wydać swoją pierwszą książkę. Zwróciła ona uwagę dużego wydawnictwa, które zaproponowało mi wydanie kolejnej publikacji pod ich egidą. Tak też się stało. Przekonałam się, ze self-publishing jest nie tylko doskonałą lekcją przedsiębiorczości i wspaniałą przygodą, ale może być także szansą na większą karierę pisarską.

Naszą współpracę określam mianem relacji mentor – uczeń. Magda ma doskonały zmysł obserwacji i zawsze potrafi nakierować mnie na właściwą drogę. Bardzo cenie sobie jej niestandardowe działania (zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym), cierpliwość, takt i niezwykłą u tak młodej osoby mądrość. Od Magdy warto się uczyć i można na niej polegać.”

Anna Gruszczyńska

„”Z Magdą zetknął mnie, jak to w życiu bywa – przypadek. Byłam początkującą pisarką, która postanowiła wziąć sprawy we własne ręce i rozpocząć przygodę z self-publishingiem. Jednak kompletnie nie wiedziałam, jak się do tego zabrać.

Po kilku sesjach odbytych na Skype zaczęłam rozumieć zawiłości marketingu. Po raz pierwszy ktoś wytłumaczył mi etapy i zasady samodzielnego wydania książki w rzeczowy i prosty sposób. Magda służyła mi radą i pomocą na wszystkich etapach mego projektu, dostarczała inspiracji i otwierała niewidzialne szufladki w mojej głowie. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z potencjału, jaki we mnie tkwił.

Magda zaskoczyła mnie olbrzymią jak na młody wiek dojrzałością, profesjonalizmem i … cierpliwością. Bardzo elastyczna i zarazem konsekwentna, doskonały nauczyciel i przewodnik. Razem doprowadziłyśmy sprawę do szczęśliwego końca, a teraz zbieram owoce naszej współpracy.

Nabrałam wiatru w żagle. Właśnie piszę moją trzecią książkę i wiem, że w każdej chwili mogę liczyć na fachową pomoc Magdy.”

Agnieszka Korzeniewska

Agnieszka Korzeniewska korzeniewska.com

JAK BĘDZIE WYGLĄDAĆ NASZA WSPÓŁPRACA?

Pracuję z autorami w czterech wymiarach:

Jednorazowych konsultacji

Odpowiadamy na konkretną potrzebę autora i wypracowujemy doraźne rozwiązania dla zaistniałego problemu/wątpliwości.
Czas trwania: 60-90 min.

Cyklu konsultacji

W sposób szczegółowy i kompleksowy przeprowadzam autora przez całość procesu wydawniczego. Wspólnie ustalamy częstotliwość spotkań dopasowaną do osi czasu projektu, pracujemy na materiałach mojego autorstwa.

Pakietu wydawniczego

Jeśli chcesz, aby ktoś pomógł Ci spiąć wszystkie aspekty procesu wydawniczego w jedną całość, wraz z moim zespołem jesteśmy gotowi do działania. Zadbamy o korektę, redakcję, skład tekstu, druk, oprawę graficzną i stworzenie strony internetowej promującej  Twoją książkę.

Wydawnictwa partnerskiego

Jeśli masz gotowy plik książki, ale nie jesteś gotów na założenie własnego wydawnictwa, a kwestie księgowe i formalne chciałbyś powierzyć komuś innemu – wydajmy ją wspólnie. W ramach tego typu współpracy autor otrzymuje wsparcie merytoryczne oraz może liczyć na bieżące wskazówki dotyczące sprzedaży i promocji książki.

Wiem, że razem wydamy Twoją książkę mądrze i z pomysłem, przy okazji oczarowując Twoich czytelników i pozwalając Ci zarobić na tym, co kochasz robić.

Zakres i konkretną formę współpracy ustalam indywidualnie z każdą osobą.

Jeśli przemawia więc do Ciebie idea self-publishingu oraz czujesz, że moja wiedza i doświadczenia mogą być Ci pomocne, odezwij się do mnie.

Z radością zobaczę, co i jak mogę dla Ciebie zrobić!